Walt Disney Studio park

Søndag og klart for dag nr 2 med park-vandring. Men først varmet vi opp med besøk av en stor bjørn under frokosten på hotellet. Kjempespennende syns ungene, helt til bjørnen kom og klappet 5-åringen på kinnet, da var det en som forsvant fort bak mammas rygg....

Vi gjorde oss klare for en ny park, alene denne dagen, de andre var lei og valgte sightseeing i sentrum istedet. Men vi visste parken ville fenge guttene. Siden den er mindre tok vi oss bedre tid og slapp unna hele køen på morgenen. Rett inn uten å vente i det hele tatt. Og bare uttrykket til Mathias på 5 år når han kom inn i en handlegate som var som klippet ut av Biler-filmen var verdt inngangbilletten. "mamma, Radiator by er på orntli! " Og litt unna fant vi Lynet McQeen, Bill og de andre fra radiator by. Og bil- karusell!

Og vidre inn i ToyStory- verdenen, hvor vi kjørte en runde med hunden Slinky. Og ellers hadde vi nesten nok med å kikke på alle figurer og alt der. Vi kunne hilse på monster fra Monsters Inc, Buzz Lightyear, Minni Mus og andre. Vi tenkte å få med oss et show for de minste barna, men det ble litt lenge å vente på å få det på engelsk (greit at noen av oss skjønner hva som blir sagt, dårlig med fransk- kunnskaper i familien vår). Men vi fikk med oss en parade her også "Disney stars 'n' Cars". Og så fant vi en oppstilling av biler som var brukt i Disneyfilmer, bilen til Cruella Deville, Herbie, radiobilen fra Toy Story og mange fler. Minstemann kunne sikkert stått der en time minst og bare kikket, bare fordi det er bil! :)

Absolutt verdt et besøk denne parken også. Her er det også flere spennende karuseller for de større barna. Vi avsluttet med litt shopping, mye å velge i der. Så dro vi tilbake til hotellet for å kose oss i bassenget, som vi faktisk hadde nesten helt alene. Vi møtte så resten av familien til middag i Disney Village på kvelden. Generelt er det norske priser på mat her, men greit utvalg, mulig å finne mat for kresne unger også. Men selv nå i lavsesongen ble det fort kø ved de mest populære stedene, så i høysesongen bør man bestille bord. Men jeg ville aldri dratt dit i høysesongen! Selv nå var det tjukt med folk, så høysesongen må være et sant mareritt med køer og venting. Alt i alt var det en bra tur, men vi kommer neppe til å reise hit igjen, da drar vi heller til "storebror" i Orlando. Men abdolutt verdt et besøk om man liker Disneys verden. Er du ikke fan av Disney så finnes det nok mange andre parker jeg heller ville valgt. Jeg kunne forresten tenkt meg å sjekke ut Asterixparken som visstnok ligger bare 3,5 mil unna Disneyland, men det får heller bli neste gang vi reiser til Paris.